Firma Pirelli wybrała mieszanki na kolejny wyścigi sezonu aż do GP Indii włącznie.
Włoski producent na Grand Prix Korei dostarczy zespołom super-miękką i średnią mieszankę opon P Zero. W poprzednim roku do Yeongam Pirelli zabrało miękką i super-miękką mieszankę.Na wymagający tor Suzuka, gdzie rozegrane zostanie GP Japonii zespoły otrzymają do dyspozycji średnią i twardą oponę.
Podczas Grand Prix Indii, które w przyszłym roku robi sobie przerwę do wyścigów F1 kierowcy F1 będą korzystać z miękkiej oraz średniej mieszanki opon.
Mieszanki opon Pirelli na wyścigi w sezonie 2013
Australia super-miękka średnia Malezja średnia twarda Chiny miękka średnia Bahrajn średnia twarda Hiszpania średnia twarda Monako super-miękka miękka Kanada super-miękka średnia Wielka Brytania średnia twarda Niemcy miękka średnia Węgry miękka średnia Belgia średnia twarda Włochy średnia twarda Singapur super-miękka średnia Korea super-miękka średnia Japonia średnia twarda Indie miękka średnia
17.09.2013 16:07
0
oby singapur i korea pasowały lotusowi super-miękkie mieszanki powinny byc im na ręke
17.09.2013 16:18
0
W Japonii średnia i twarda? Zgłupieli?
17.09.2013 16:21
0
Vettel powinien do końca sezonu jeździć w intermediatach, o!
17.09.2013 16:28
0
na singapur srednia dlaczego przeciez po miedzy srednia a super miekka moze ogromna roznuica
17.09.2013 16:33
0
@Ryży Wuj Zgadzam sie z toba. Vetel do konca na itermediatach hahaha
17.09.2013 16:38
0
pirelli jak zwykle zachowawczo w drugiej połowie sezonu, pierwsze 4-6 wyścigów były opony takie jakie zapowiadali przed sezonem a teraz ? na węgry, singapur i koreę przywożą medium tyres
17.09.2013 21:37
0
MOŻECIE ZGADZAĆ SIĘ ZE MNĄ ALBO NIE JA TAM WOLAŁEM BRIDGESTONY DWA RODZAJE OPON I NIE BYŁO TEGO CAŁEGO CYRKU Z RODZAJAMI MIESZANEK
17.09.2013 23:02
0
Kiedyś elementem strategii było tankowanie i zróżnicowana waga bolidów na danym etapie wyścigu wpływająca na czasy okrążeń, ale dla bezpieczeństwa i minimalizacji ryzyka pożaru zabroniono tankowania w trakcie wyścigów. Dzisiaj w tym samym celu na mamy różne mieszanki opon wpływające na różne czasy okrążeń, ale niektóre mieszanki pękają na niektórych torach, koła podczas zmiany w boksach nierzadko są niedokręcane i stanowią ryzyko dla mechaników, kibiców, operatorów, więc tylko czekać kiedy i zmian opon zabronią, a na czasy będzie wpływać jakieś zróżnicowane mapowanie silnika obowiązkowe do zmiennego użycia podczas wyścigów... obym się mylił
18.09.2013 07:18
0
@8 Kiedyś już zabronili zmian opon podczas wyścigu: w 2005. Jeszcze kiedyś chyba w 2003 był taki przepis, że kierowca wyjeżdża w kwalifikacjach na tylko jedno okrążenie. Taki Coulthard strasznie na tym tracił.
18.09.2013 07:52
0
@8 Tankowanie zostało zabronione tak naprawdę tylko z powodu spowolnienia aut. Wystarczy porównać czas okr. przed i po wprowadzeniu zakazu. Od razu mam jasny obraz. Druga najbardziej istotna sprawa jest taka, że wyścigi są dłużę, czego chcieli sponsorzy, a oni mają najwięcej dopowiedzenia. Relacje sportowe=2gdz. spot reklamowy!! Przez 15 lat nic wielkiego się nie stało, aby można byłoby coś w tej materii zmieniać, a jednak zmienili i teraz wiecie czemu. Dla kasy, bo kasa to F1, a F1 to kasa.
18.09.2013 09:29
0
10. PanKonrad Ciekawe rzeczy piszesz i ciekawych słów używasz, gratuluję....
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się